سنگ نمک گاو

قیمت سنگ نمک گاوی مرغوب در ایران، سنگ نمک سفید درجه یک مخصوص گاوداری، سنگ نمک سفید رگه دار بسیار ارزان، بارگیری رایگان، ارسال به سراسر کشور.

خواص سنگ نمک برای دام

دام های گوشتی و دام هایی که از شیر آن ها استفاده می شود هردو باید از تغذیه مناسبی استفاده کنند تا گوشت دار تر و پر شیرتر شوند.و همچنین باید از آفت ها به دور باشند‌.گذاشتن نمک در دسترس دام یا ترکیب آن در علوفه دام بسیار مهم و دارای حائز است.

بررسی سریع دام ها  و اندازه گیری سطح نمک و همچنین سدیم در بدن آن ها باید هر چند وقت یک بار انجام شود زیرا جهل به این قضیه می تواند موجب تضعیف استخوان های دام و ضعف آن ها شود.

سنگ نمک گاو

در این جا این سوال پیش می آید که چرا نمک دام متفاوت از نمک معمولی است و چه تفاوتی بین این دو است،پاسخ این سوال این است که  با گذاشتن سنگ نمک در دسترس دام ،دام به اندازه نیاز خود از آن مصرف می کند ولی ترکیب کردن نمک در علوفه به خواست انسان ممکن است مضراتی را برای تن و بدن و محصولات  دام حاصل کند.

حیوانات دامی به ویژه گاوها اگر کمبود نمک را در بدن خود احساس کنند ممکن است زبان خود را به دیوار ها و در ها و حصار ها بکشند تا کمبود نمک را برای خود جبران کنند همین قضیه خود موجب بیماری های بسیاری از قبیل عفونت دهان  و جراحت زبان برای گاو خواهد بود.

بنابرلین سنگ نمک دامی  بر خلاف ظاهر آن جایگاه ویژه ای را در صنعت دامداری ایفا می کند.

از مزایای دیگر سنگ نمک برای دام این است که حیوانات به خصوص گاو ها از خوردن ادرار خود بی نیاز می شوند ،همچنین جریان خون در بدن دام بهتر و سریع تر شده و قلب دام سالم تر و بهتر کار می کند.

سنگ نمک گاو

به هر میزان که سنگ نمک به قرمزی بگراید میزان آهن در آن بیشتر است اساسا دام به خصوص دام های شیرده به آهن کم تری نیاز دارند که مصرف بی رویه آهن ضرر های غیر قابل جبرانی برای دام در شیر و گوشت به جا می گذارد.

عوامل موثر بر قیمت نهایی سنگ نمک گاوی

سنگ نمک دام به دسته مختلف تقسیم می شود که تاثیر گذار در قیمت و کیفیت آن است .

نوع اول سنگ نمک سفید که عاری از هرگونه آهن و منیزیم است و مفید برای دام است  به طبع قیمت سنگ نمک گاو در این نوع نمک بالاتر بوده.

سنگ نمک گاو

دسته دوم سنگ نمکی که رنگی تیره تر و مایل به قرمزی دارد،که استفاده از آن با وجود قیمت نازل تر  همانطور که گفتیم توصیه نمی شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.