«سنگ نمک آبی» یکی از کمیاب ترین سنگ های نمک در دنیاست. به دلیل رنگ کاملا متفاوت و خواص متمایزی که دارد، نسبت به سنگ های دیگر قیمت بیشتری هم دارد. خرید سنگ نمک آبی از تولید کننده بلور های نمکی، با سنجش عوامل مهمی انجام میشود. رنگ طبیعی بلور های نمک و میزان شفافیت، در تشخیص و خرید این سنگ نمک کمیاب از نکات مهم هستند.

فواید سنگ نمک آبی ایرانی چیست؟

علاوه بر رنگ بسیار زیبا و متمایز سنگ نمک آبی نسبت به سنگ نمک های دیگر، خواص درمانی و خوراکی این نمک خاص، باعث جذب طرفداران زیادی شده است. وجود ماده معدنی «پتاسیم» به مقدار زیاد در این سنگ نمک، باعث ایجاد رنگ آبی آن شده است. پتاسیم یک عنصر بسیار مهم و ضروری برای بدن ماست. تقویت رشد سلولی، کنترل فشار خون و تقویت جداره رگ های خونی در بدن، از نتایج وجود  پتاسیم در بدن است. وجود پتاسیم در سنگ نمک آبی، یکی از خواص متمایز این نمک است.این سنگ نمک را پس از خرد کردن، به عنوان چاشنی غذا استفاده می کنند. کشور های اروپایی از این سنگ نمک در رستوران ها و آشپزخانه ها استفاده می کنند، به همین دلیل، این نمک خاص در این کشور ها طرفداران زیادی دارد. بلور سنگ نمک آبی، پس از خرد شدن به رنگ سفید تبدیل می شود، که این نشان دهنده طبیعی بودن رنگ سنگ نمک است. از سنگ نمک آبی برای زیبا سازی و دفع انرژی های منفی محیط هم استفاده می شود.

سنگ نمک آبی

تهیه سنگ نمک آبی به صورت عمده

سنگ نمک آبی با توجه به خصوصیات ویژه و ممتازی که دارد، با قیمت بسیار زیادی در بازار خرید و فروش می شود. قیمت سنگ نمک، پس از استخراج از معادن، بر اساس رنگ، نوع بلور و کانی های تشکیل دهنده آن مشخص می شود. سنگ های نمک، بر اساس مقدار و نوع مواد معدنی موجود در آن ها رنگ های متفاوتی دارند. بیشتر سنگ های نمکی که از معادن استخراج می شوند، به رنگ های سفید، قرمز، صورتی و سیاه هستند. رنگ آبی در بلور های های نمک، رنگی کمیاب و بسیار ویژه است.

یادداشت

اطلاعات بیشتر درباره سنگ نمک را اینجا ببینید

سنگ نمک آبی

قیمت سنگ نمک آبی برای هر ۱ کیلو گرم، «۳۰۰۰۰۰ تومان» است. زمانی که خریداران به صورت عمده و مقدار بیشتر سنگ نمک را خریداری کنند، این قیمت کمتر محاسبه می شود. خریداران عمده سنگ نمک آبی برای هر ۱ کیلوگرم، «۲۳۰۰۰۰ تومان» پرداخت می کنند. خواص سنگ نمک آبی و رنگ متمایز آن، بازار خرید و فروش این نمک را بسیار پر رونق کرده است. در حال حاضر، بهترین سنگ نمک آبی را در معادن استان سمنان می توان پیدا کرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.