سنگ نمک دامداری

نمک یکی از بارزش ترین مواد است که از آن مصرف خوراکی و بهداشتی دارویی دارویی می‌شود.سنگ نمک دامداری جهت جلوگیری از بیماری های میکروبی و گوارشی به دام خورانده میشود.در همه مرکز های پرورش دام و طیور سنگ نمک برای افزایش سلامت دام نقش بسزایی دارد.

مرکز فروش سنگ نمک دامداری به قیمت عمده فروشی

امروزه در بسیاری از دامداری ها علت به وجود آمدن بسیاری از بیماری هایی که برای دام ها رخ می‌دهد به دلیل تجمع میکروب ها در دهانه معده دام است که با خوراندن نمک به دام می‌توان از این بیماری ها جلو‌گیری کرد چرا که نمک خاصیت ضد عفونی کننده دارد و در از بین بردن بسیاری از عفونت ها موثر است.همان گونه که کم بودن نمک بدن دام مشکلاتی را برای آن به وجود می‌آورد و موجب مرگ ناگهانی دام می‌شود مصرف بیش از حد نمک هم مسمومیت هایی را به وجود می‌آورد که خود می‌تواند باعث ایجاد مشکل و مرگ دام شود.

انواع سنگ نمک دامداری شامل سنگ نمک سیاه،سنگ نمک کلوخه سفید رگه دار،سنگ نمک کلوخه سفید یک دست و سنگ نمک قالبی و برش خورده می‌باشد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و کیفیت هر کدام به میزان خلوص آنها بستگی دارد.اکثر سنگ نمک به صورت عمده به دامداران و تاجران سنگ نمک فروخته می‌شود.سنگ نمک دامداری به عنوان نوعی سنگ نمک صنعتی در بازار با قیمت های متفاوتی به فروش می‌رسد.قیمت سنگ نمک دامداری به درجه خلوص آنها بستگی دارد. کشور ایران یکی از صادر کنندگان بزرگ سنگ نمک در منطقه است که هرساله بخش بزرگی از سنگ نمک دامداری را تولید و تامین میکند که در بازار های داخلی و خارجی به فروش می‌رسد.

سنگ نمک دامداری

فواید و کاربرد انواع سنگ نمک دامداری

سنگ نمک دامداری به عنوان یک سنگ صنعتی فواید و کاربرد های بسیاری دارد که هم تاثیر زیادی بر سلامت دام و طیور دارد که از مرگ و میر ناگهانی آنها جلو گیری می کند و حتی باعث افزایش سلامت ماهیچه دام می شود علاوه بر آن می‌تواند بسیاری از بیماری های دامی را درمان کند و از بسیاری از بیماری ها جلو گیری به عمل بی‌آورد.

سنگ نمک دامداری

امروزه هنرمندان بسیاری وجود دارند که از این نوع سنگ نمک برای تهیه تزیینات زیبا و منحصر به فردی استفاده میکنند که بازار تزیینات جایگاه بسیار ویژه و خاصی دارند.سنگ نمک املاح و سدیم دام را را افزایش می‌دهد که در سلامت دام بسیار موثر می‌باشد.همچنین امروزه در بسیاری از مناطق از سنگ نمک دامداری در کشاورزی و باغداری به ویژه باغ های گردو برای تهیه و تامین محصولات بهتر استفاده می‌شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.