نمک تبلور مجدد

در کارخانه های ما برای تهیه نمک تبلور مجدد از مواد اولیه مرغوب استفاده می شود. نمک تبلور مجدد استفاده زیادی در صنایع مختلف داشته و بسیار در کشور به فروش می رسد، کاربرد این نمکها زیاد بوده و فروش آنها افزایش یافته است.

معرفی نمک تبلور مجدد در ایران

انواع مختلف نمک ممکن است از نظر طعم، بافت و رنگ متفاوت باشد. در تصویر بالا، یکی از سمت چپ ، درشت تر است. نمونه‌ای که در سمت راست قرار دارد، نمک میز خرد شده است.

در صورت تعجب از اینکه سالمترین نوع کدام است، واقعیت این است که همه آنها کاملاً مشابه هستند. در هنگام فروش نمک تبلور مجدد، انواع این نمک های تبلور مجدد در ایران باید معرفی شود تا مشتری بر اساس نیاز خود محصول را خریداری نماید. نمک متبلور عمدتاً از دو ماده معدنی، سدیم و کلرید تشکیل شده است که عملکردهای مختلفی در بدن دارند. این ماده به طور طبیعی در بیشتر غذاها یافت می شود و به طور گسترده برای بهبود طعم و مزه استفاده می شود.

مواد معدنی اساسی نمک به عنوان الکترولیتهای مهم بدن عمل می کنند. آنها به تعادل مایعات، انتقال عصب و عملکرد عضلات کمک می کنند.

مقداری نمک به طور طبیعی در بیشتر غذاها یافت می شود.  همچنین به منظور بهبود طعم، اغلب به غذاها افزوده می شود.

از نظر تاریخی، نمک برای حفظ مواد غذایی استفاده می شد.  مقادیر زیاد می تواند مانع از رشد باکتریهایی شود که باعث خراب شدن مواد غذایی می شوند.

نمک به دو روش اصلی برداشت می شود: از معادن نمک و با تبخیر آب دریا یا آب غنی از مواد معدنی.

نمک تبلور مجدد

مرکز تولید عمده نمک تبلور مجدد

مرکز تولید نمک تبلور مجدد از بهترین و مجهزترین دستگاه ها برای تولید این محصول استفاده می کند و آنها به زیباترین شکل بسته بندی کرده و روانه بازار های داخلی و خارج از کشور می کند.

ایران یکی از کشورهای تولیدکننده نمک است که از آب دریا به عنوان منبع خام استفاده می کند، کیفیت نمک تولید شده تحت تأثیر کیفیت آب دریا است. میانگین نمک حاصل حاوی 85-90٪ سدیم کلسیم است. استاندارد ملی اندونزی (SNI) برای مصرف نمک کلرید سدیم در انسان نمک 94.7٪ (پایه خشک) و برای نمک صنعتی 98.5٪ است. در این مطالعه ، تبلور مجدد بدون روش شیمیایی و استخراج هیدروژن انجام شده است. هدف از این تحقیق انتخاب بهترین روشها بر اساس کار آیی است.

نمک تبلور مجدد

 نتایج نشان داد که روش تبلور مجدد می تواند نمک را با مقدار NaCl 99.21٪ تولید کند، در حالی که محتوای هیدرو استخراج 99.34٪ سدیم کلسیم دارد. نمک تولید شده از طریق هر دو روش می تواند به عنوان یک نمک مصرفی و صنعتی استفاده شود، روش هیدرو استخراج از روش تبلور مجدد کارایی بیشتری دارد زیرا روش تبلور مجدد به انرژی گرما نیاز دارد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.